درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29971صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 29 خرداد 1396 - 09:18
دکتر میر فخرایی استاد علوم ارتباطات:   لزوم ارائه تصویر واقعی سازمان در افکار عمومی به مدیریت
مشکل اصلی روابط عمومی ما این است که واقعیت سازمان را به مدیران گوشزد نمی کند تا زمینه ساز تغییر باشد و این واقعیت وجود دارد که این تغییر با تبلیغات مسیر نیست بلکه با اصلاح استراتژی سازمان قابل حل است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومــی و رضـــایت شــغلی نقش روابط عمومــی درافزایش رضایتمندی مخاطبان بیرون و داخل سازمان با توجه به اینکه هر سازمان عملکرد و وظایف و اهدافی دارد که روابط عمومی نمی تواند آن را تغییر دهد، بلکه فقط می تواند انگاره بهتری از سازمان و عملکرد و وظایفش برای مخاطبان سازمان ایجاد کند.

 

 در واقع عملکرد سازمانی نهایت خود زیبا نمایی یک سازمان محسوب می شود و روابط عمومی آن سازمان هرچقدر تلاش کند عملکرد سازمان را زیبا جلوه دهد این عملکرد نهایی است که در نزد مخاطبان رضایتمندی ایجاد می کند. در مرحله ی دیگر برخی سازمان ها عملکرد خوبی دارند، اما روابط عمومی توان جلوه گر ساختن و معرفی این قابلیت ها نداشته و به وظایف خود عمل نمی کند.

 

لذا روابط عمومی وظایفی دارد از جمله ایجاد ارتباط با مخاطبان، ارائه تصویر مطلوب از سازمان و بیان خواسته های سازمان از مردم و بالعکس و تعامل با سایر سازمان ها که در نهایت همه این ها در حوزه عملکرد سازمان نمایان می شود که با رضایتمندی مخاطبان سازمان در ارتباط قرار دارد. ولی از همه مهمتر این است که در رابطه با رضایتمندی مخاطبان، روابط عمومی وظیفه دارد واقعیت های موجود از سازمان را به مدیران منتقل کنند، روابط عمومی وظیفه دارد علاوه بر ایجاد نصویر مطلوب از عملکردهای سازمانی به مدیران در رابطه با تصویر سازمان در افکار عمومی هشدار دهد، روابط عمومی باید با تصیح استراتژی سازمانی و عملکرد قابل طرح و تغییرات رابطه بین سازمان و مخاطبان را بهبود بخشد و همواره واقعیت ها و تصویرسازمان در سطح افکار عمومی را برای مدیران ترسیم کند، متاسفانه کمتر از سوی مدیران روابط عمومی، واقعیت های سازمان در نزد افکارعمومی به مدیران ارشد گزارش داده میشود. چرا احساس می کنند با انتقال این گونه گزارش ها به مدیریت پست و موقعیت سازمانی شان به خطر می افتد.

 

 اینکه به مدیران سازمان اطلاع رسانی شود که این سازمان چه خطاهای استراتژیکی انجام می دهد و در ذهنیت مخاطبان چه تصویری از خود بر جای گذاشته اند یکی از وظایف مهم روابط عمومی است که در راستای ایجاد رضایتمندی باید انجام شود، مشکل اصلی در این زمینه در روابط عمومی ما این است که واقعیت سازمان را به مدیران گوشزد نمی شود تا زمینه ساز تغییر باشد و این واقعیت وجود دارد که این تغییر با تبلیغات مسیر نیست بلکه با اصلاح استراتژی سازمان قابل حل است، ولی مدیران  ارشد ترجیح می دهند به جای اصلاح استراتژی، مدیران روابط عمومی را تغییر دهند.

 

در حقیقت در ایران روابط عمومی ها به قسمتی تبدیل شدند که خیلی وظایف بیشتری نسبت به گذشته انجام می دهند اما هنوز از انجام وظایف واقعی خود دورهستند وظایفی که نهایت می تواند منجر به افزایش رضایتمندی مخاطبان سازمان شود، اصولاً روابط عمومی از طریق بازخوردهایی که از مخاطبان به طروق مختلف دریافت می کند می تواند در جهت اصلاح سیستم و عملکرد سازمانی نقش آفرین باشد و رضایتمندی را افزایش دهد، همچنین روابط عمومی می تواند در درون سازمان نیز با کمک به ایجاد امکانات رفاهی و مزایا و حقوق بیشتر برای پرسنل رضایت آنان از سازمان را افزایش دهد و انگیزه و کار و تلاش را بین همکارانشان افزایش دهد که این هم از اقدامات مهمی است که در حوزه تامین رضایت مخاطبان درون  سازمان باید بدان توجه لازم و شایسته صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد